Witam, mam do Was pytanie. Juz drugi rok obserwuje w swoim aucie dziwne zachowanie. Przy temperaturze poniżej zera w kilka sekund po zapaleniu silnika zapala się kontrolka poziomu płynu chłodzacego/tempratury silnika. Oczywiście towarzyszy temu 3-krotne piknięcie. Po kilku minutach kontrolka gaśnie. Jak samochód postoi troche na mrozie sytuacja się powtarza. Płynu chłodzącego jest dość sprawdzałem. Latem wiosną i jesienią nic takiego się nie dzieje. Co jest nie tak, co może być powodem takiego zachowania. Co ciekawe kumpel ma to samo.
Małem podobną sytuację i dowiedziałem się że przyczyną tego jest to że zaśniedziały styki w czujnika poziomu płynu który jest w zbiorniczku. Wymień zbiorniczek koszt w ASO 28 zł całość z czujnikiem. Pomoże. ASO twierdzi że tak już to w nich jest.
Na razie w swojej Octavii nie miałem tego zjawiska (nocą stoi w garażu więc pierwsze tegoroczne przymrozki jej nie schwytały) ale w Fabii miałem to samo - jak postała w nocy na mrozie to rano PIK PIK i kontrolka płynu chłodzącego. Po ponownym odpaleniu silnika - problem zniknął. Myślałem, że to wpływ zimna a nie poziomu płynu.
Natomiast identyczne objawy, tj. kontrolka plus pikanie dawał mi zepsuty czujnik temperatury płynu chłodzącego w Fabii, jedyna różnica, że wtedy silnik ledwo ledwo zapalał.
Po wymianie czujnika - zero problemu.
Proszę napiszcie jak się do tego czyszczenia(czujnika) zabrać(u mnie tez od czasu do czasu zapala się kontrolka i piszczy).Czy trzeba demonować zbiornik a zatem upuszczać płynu,a może bez demontażu.Czekam na opinię kogoś kto z tym już walczył.Pozdrawiam
odkręcasz korek i widać dwa takie druciki a na nich nalot taki ciemny,tak było u mnie,najlepiej srubaka i czyścisz przez otwór ile sie da.,czyściłem śrubokrętem juz 2razy i pomogło
Przerabiałem bardzo niedawno ten sam objaw.oto wnioski:dolej ok.1-2cm G12+.Jak nie pomoże przeczysc szczoteczka do zębow dwa druciki(zamykaja obwód poziomu płynu).Jak nie pomoże to nie ta droga szukaj innego sposobu.Tzn.moze byc inna przyczyna tego problemu.
Komentarz